گوگل خود را به مخاطب تحميل مي‌كند
.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

گوگل‌پلاس اينجاست، چه از آن خوشتان بيايد، و چه نيايد آمده است تا دركنار ما بماند. همه‌چيز به اين مساله اشاره مي‌كند كه گوگل، پلاس را انتخاب كرده است تا مركز «شيوه جديد كار كردن» آنها باشد. گوگل‌پلاس «رتبه ‌صفحه جديد» آنهاست.

گوگل پلاس مركز تمام داده‌هايي است كه گوگل درباره كاربرانش جمع‌آوري كرده است. با آن اطلاعات تلاش مي‌كند اينترنت را تا حد امكان براي افراد مختلف شخصي كند. ولي براي به‌دست آوردن اطلاعات و تبديل آنها به با ارزش‌ترين شكل ممكن براي افراد، گوگل نياز دارد تا مردم از پلاس استفاده كنند يا نهايتا از گوگل‌پلاس خبر داشته باشند. اگرچه تعداد كاربراني كه ثبت‌نام كرده‌اند زياد هستند، ولي هنوز فعاليت آنها كمي پايين به‌نظر مي‌رسد. بنابراين گوگل هر كاري را كه در قدرتش است، انجام مي‌دهد تا پلاس را درنظر كاربران اينترنت بياورد.

در نتايج جستجوها

شايد منطقي‌ترين راه براي درنظر آوردن گوگل‌پلاس، نشان دادن آن در صفحه‌هاي نتايج جستجو باشد. زماني كه وارد گوگل شده باشيد، مي‌توانيد دكمه كوچك +1 را در كنار نتيجه جستجو ببينيد و همچنين در بالاي آن ببينيد كه چه‌كسي از افراد موجود در فهرست شما يك صفحه خاص را +1 كرده‌اند. روان‌شناسي به ‌ما مي‌گويد اگر ببينيد شخصي كه شما مي‌شناسيد به‌چيزي علاقه داشته باشد، شانس اين كه شما هم به آن علاقه نشان دهيد، بالاتر مي‌رود. اگر ببينيد شخص آشناي شما، نتيجه‌اي از جستجو را مشاهده كرده است، شما نيز براي ديدن آن ترغيب مي‌شويد.

+1 در نتايج جستجو به‌چيزي تبديل خواهد شد كه در آينده رشد فوق‌العاده‌اي خواهد كرد. در آينده همه وارد گوگل مي‌شوند (log in) و بنابراين گوگل مي‌تواند به‌شما اطلاعات شخصي صحيحي ارائه كند و اگر كسي يك صفحه خاص را +1 كرده باشد در صفحه SERP (search engine result page يا صفحه نتيجه موتور جستجو) شخصي گوگل شما مشخص‌تر نشان داده مي‌شود.

دكمه +1 در وب‌سايت‌ها

يكي ديگر از راه‌هاي بسيار ساده و واضح درنظر آوردن پلاس، قرار دادن دكمه +1 در وب‌سايت‌هاست. اكنون اين دكمه مانند توييت و دكمه Like فيس‌بوك، تقريبا در هر سايتي يافت مي‌شود. وب‌سايت‌هايي كه هنوز اين دكمه را ندارند، بالاخره دير يا زود اين قابليت را در خود قرار خواهند داد. هرچه تعداد سايت‌هايي كه دكمه +1 دارند بيشتر باشد، افراد بيشتري به آن اعتماد مي‌كنند؛ حتي آنهايي كه دقيقا نمي‌دانند چه‌ چيزي است. اين كه «من اين را قبلا ديده‌ام» يك تفكر قوي در روان‌شناسي است.

در ميل‌باكس شما

گوگل‌پلاس، آن هم در ميل‌باكس شما ؟ بله دقيقا! اگر شما از جي‌ميل استفاده مي‌كنيد، آن را حتما خواهيد ديد؛ ولي چه‌كسي مي‌داند در آينده چه‌چيزي پيش خواهد آمد؟ درحال حاضر گوگل اين كار را كرده است كه اگر شما از جي‌ميل استفاده مي‌كنيد، درباره كارهايي كه افراد موجود در فهرست شما انجام مي‌دهند، بخوبي آگاه مي‌شويد. اگر از جي‌ميل استفاده نمي‌كنيد، فقط متوجه خواهيد شد كدام دوست شما از آن استفاده مي‌كند. در حال حاضر اگر شما با شخصي در يك روند ايميل قرار داشته باشيد، گوگل آخرين توييت آن شخص را به شما نشان مي‌دهد.

اين يك راه كوچك اما بسيار مهم براي نشان دادن گوگل‌پلاس است. ميل‌باكس جايي است كه بسياري افراد معمولا در آن حضور دارند و فعالند. اگر بتوانيد پلاس را وارد اين فعاليت كنيد، برنده بازي شده‌ايد؛ روشي كه گوگل اكنون از آن استفاده مي‌كند. از طرفي اگر اين كار يك تبليغ باشد، روندي بسيار ملايم دارد و براي افراد مزاحمتي ايجاد نمي‌كند؛ برخلاف گوگل باز كه به‌عنوان به‌روز رساني در ميل‌باكس شما ظاهر مي‌شد. اين كار به ايميل‌هاي شما اضافه نمي‌كند بلكه فقط به‌شما يادآوري مي‌كند سري هم به پلاس بزنيد.

نوار خاكستري

زماني كه گوگل براي اولين بار نوار خاكستري را آزمايش مي‌كرد، مردم باور نمي‌كردند گوگل تا اين حد به طراحي‌اش آسيب بزند. ولي اين كار را كردند؛ آن هم با دلايل خودشان. نوار خاكستري به‌معناي واقعي در همه محصولات گوگل وجود دارد. فرق نمي‌كند شما از جي‌ميل استفاده مي‌كنيد يا از گوگل‌ريدر؛ در هر حال نوار خاكستري وجود دارد و گوگل‌پلاس را به شما يادآوري مي‌كند. شمارنده قرمز به شما نشان مي‌دهد ايميل داريد و اگر بخواهيم صادقانه بررسي كنيم، هيچ‌كس نمي‌تواند در برابر كليك كردن روي دكمه‌اي كه به شما مي‌گويد ايميل‌هاي نخوانده‌اي در انتظار شما هستند، مقاومت كند.

در سمت چپ نوار مي‌توانيد اسم خود را همراه با يك «+1» قبل از آن ببينيد. اگر از گوگل پلاس استفاده نمي‌كنيد، اين مساله شما را ترغيب به استفاده از آن مي‌كند و از طرفي فقط اسم شماست. اگر هنوز وارد نشده‌ايد و «+You» را ببينيد، باز يك روش مستقيم براي صحبت كردن با كاربر است كه حتي عامي‌ترين كاربر را نيز به كليك روي آن و فهميدن اين كه چه‌چيزي پشت آن وجود دارد، ترغيب مي‌كند.

تبديل پيكاسا به تصاوير پلاس

يك حركت بسيار هوشمندانه از طرف گوگل، تغيير پيكاسا به «تصاوير» (Photos) بود. بنابراين اگر به بخش تصاوير خود يا دوستان خود برويد، فورا به پلاس منتقل مي‌شويد. هيچ راهي براي اجتناب از اين واقعيت كه شما در گوگل‌پلاس هستيد وجود ندارد. دكمه‌هاي گوگل‌پلاس و جستجوي گوگل‌پلاس آنجا هستند. هيچ راه خروجي نيست.

عكس‌ها يكي از شخصي‌ترين محصولاتي است كه افراد دارند و علاقه‌مندند آنها را با اعضاي خانواده و دوستان خود به اشتراك بگذارند. شما مي‌توانيد تعدادي عكس از آخر هفته‌تان را در پيكاسا قرار دهيد و احساسات آخر هفته خود را با دوستانتان شريك شويد.

تبليغات

آخرين روشي كه گوگل از آن براي نشان دادن «+1» استفاده مي‌كند در تبليغات است ؛ جايي كه آنها از طريق آن كسب درآمد مي‌كنند. اكنون «+1»ها در تبليغات نيز نشان داده مي‌شوند و نه تنها به شما مي‌گويند چه تعداد از افراد به محصول علاقه داشته‌اند، بلكه تعداد دوستانتان كه از محصول استقبال كرده‌اند را نيز نشان مي‌دهد. يك ابزار بسيار قدرتمند براي ترغيب يك شخص تا روي سوژه مورد تبليغ كليك كند. اگر دوستان شما روي آن كليك و آن را Like كنند، چه دليلي وجود دارد كه شما نكنيد؟!

استفاده از دكمه +1 در تبليغات مي‌تواند يك روش واقعي پولسازي براي گوگل باشد و آنها با خوشحالي از آن نهايت استفاده را مي‌كنند. همچنين به اين معني است كه تبليغ‌كننده‌ها روي آن دكمه تمركز مي‌كنند و مي‌كوشند بيشترين تعداد +1ها را جمع كنند تا بيشترين شانس را براي ديده شدن داشته باشند ؛ چرا كه اگر شما يك تبليغ را ببينيد، دوستانتان نيز متوجه خواهند شد.

يادگيري ما از گوگل

اينها تنها نمونه‌هايي از اقدامات گوگل براي نمايش گوگل پلاس بود. ما همگي قبلا فلش آبي را ديده‌ايم، مي‌توانيم +1 را در ابزار حرفه‌اي وب، تجزيه و تحليل‌ها (Analytics) و ديگر محصولات مرتبط ببينيم. از اين دست موارد بيشتر هم خواهيم ديد. در هفته‌هاي گذشته گوگل اعلام كرد كه گوگل‌ريدر امكان «+1» كردن مقاله‌اي را كه خوانده‌ايد ارائه خواهد كرد.

اين كه دكمه +1 در همه‌جا باشد، به ما يك ديد كوچك درباره آينده مي‌دهد. گوگل، پلاس را در هرجا كه بشود قرار مي‌دهند و از آن استفاده مي‌كنند. ما مي‌توانيم درباره اين مساله كه آيا پلاس به‌عنوان يك شبكه اجتماعي موفق خواهد بود يا خير، بحث و گفت‌وگو كنيم؛ ولي صحبت درباره سطوح ديگر اين موضوع بي‌فايده است، چرا كه گوگل كاري خواهد كرد كه ما مجبور باشيم آن را ببينيم و مجبور شويم به آن توجه كنيم.

و درنهايت اين كه گوگل از پلاس براي شخصي‌تر كردن هرچه بيشتر وب استفاده مي‌كند. هيچ SERP ديگر اين گونه نخواهد بود و پلاس اين امواج را هدايت خواهد كرد.

 




:: موضوعات مرتبط: کامپیوتر , ,
:: برچسب‌ها: google+ , گوگل پلاس , گوگل , google , g+1 , g+ ,
:: بازدید از این مطلب : 612
|
امتیاز مطلب : 25
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
ن : حسن کریمی و رامین بیات
ت : شنبه 21 آبان 1390
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








موضوعات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی